Forældresamtaler

Alle forældre inviteres til individuelle samtaler med personalet.

Formålet med samtalerne er at støtte børnenes trivsel, læring og udvikling, samt styrkelse af forældresamarbejdet.

Første samtale i vuggestuen er når barnet er 2,2. Derudover inviteres I til en samtale ca. 5 mdr efter start i institutionen. Samtalen skal bruges til en snak om hvordan indkøringen er gået og hvordan jeres barn trives, samt de gensidige forventninger til samarbejdet omkring jeres barn. Det gælder både ved start i vuggestue og børnehave,

Børnehaveforløbet afsluttes med en skolesamtale omkring tidlig SFO start, som er 1. april. Det er politisk besluttet at alle børn skal sprogscreenes når er omkring 3,4 år. Det er nu også besluttet at alle børn skal sprogscreenes igen inden skolestart. Begge sprogvurderinger er udarbejdet af Rambøll og laves på baggrund af jeres vurdering og pædagogens i fællesskab. Sprogvurderingerne gennemgåes med jer til samtalerne.

I er til hver en tid velkommen til at bede os om en samtale, ligesom vi kontakter jer for en samtale, hvis vi mener der er behov for det.