Børnehaven

Vi vil gerne byde velkommen til nye børn og forældre.  Vi glæder os til at I kommer her i huset og håber på et godt og konstruktivt samarbejde med jer.

Børnehaven har ca. 50 børn i alderen 3-6 år. Børnene er fordelt aldersintegreret på tre stuer: Koglestuen, Uglestuen og Troldestuen.
Børnene er dog aldersopdelte når vi går på tur og når vi går i dybden med et emne.
Snegle 3 år,  Mus 4 år, Ræve 5 år

Børnene holder samling på stuerne med det fasttilknyttede personale, inden vi spiser.

Vi lægger vægt på at det skal være rart at komme i vores hus og at der er en god atmosfære. Vores rum er store og lyse og der er mange gode m2, som børnene kan bevæge sig rundt i. Æstetikken er vigtig for os, her skal være indbydende og de ting børnene fremstiller skal præsenteres ordentligt.

I vores indretning af rummene har vi fokus på motorik, plads til konstruktionslege, plads til at finde hyggekroge og plads til fællesskab. Det er vigtigt for os at børnene har mulighed for at finde sammen i små og store fællesskaber, men også har mulighed for at finde et ”helle”, hvor man kan sidde med en bog i ro og mag og koble af.

Vi har en dejlig stor legeplads. Der er græs og fodboldmål, en ”skov” med krat hvor vi kan lege gemmeleg, lave huler og klatre i træer. Fliser hvor vi kan køre på mooncars og lære at cykle, hængekøjer vi kan dase i, en vandtønde vi kan hente vand til at lave smatkager af. Vi elsker vores legeplads og arbejder løbende på at gøre den attraktiv og spændende.

Vi har særligt fokus på bevægelse og udeliv. Uderummet er vores ekstra rum og der er dejlig højt til loftet. Både det at bevæge sig og være ude bidrager til at styrke børnenes motorik, robusthed og livsglæde.

Nærområdet har nogle stisystemer, som vi benytter uden at skulle over de store veje, så der øver børnene sig i at cykle og gå ture. Vi lærer børnene at cykle og har stor succes med at de har lært det inden de starter i skoleJ Vi bruger også skolens idrætsanlæg, samt Skjold, hvor vi klatrer, løber og spiller bold.